Foreningscentralen tilbyder nedenstående webservices i en samlet internet-applikation til alle typer foreninger, organisationer samt vand- og varmeværker, bestående af:
- en medlemsservice
- en betalingsservice
- en målerservice og
- en finansservice
Ideen er at foreningens data altid er tilgængelige og
aktuelle for bestyrelsen - og tillige for de af foreningens medlemmer og andre
interessenter, som måtte være tildelt adgang til disse data af
administrator.
Ved kassererskift kan foretages dag-til-dag overlevering, da alle data ligger
på nettet.
Hvis foreningen ikke selv ønsker at stå for
opkrævningdelen kan foreningscentralen overtage dette arbejde helt eller
delvist. Vore priser er absolut
konkurrencedygtige, da vi forudsætter at foreningen selv løbende tilretter
medlemsnavne og adresser, takster m.v. og selv henter diverse lister ned fra
internettet efter behov.
Til gengæld er alle lister og rapporter gratis.
Fakturerings- og betalingsdata sendes dog løbende til
administrator pr. email, samtidig med at betalingsstatus ændres på nettet. Al
udfakturering sker via PBS i nyeste format; det eneste kassereren eventuelt
skal gøre er at betale penge tilbage til medlemmer, der måtte være opkrævet for
meget aconto.
Grundlæggende består medlemsservice af et medlemsregister med 29 tilgængelige felter, hvoraf 9 dedikerede felter til betalingsstyring, nemlig 3 ja/nej felter, 3 info-felter og 3 faktor-felter.
Der findes opsætnings skabeloner for nedennævnte foreningstyper, som bliver anvendt ved foreningens oprettelse, nemlig
- Almindelige foreninger
- Antennelaug
- Boligforeninger
- Grundejerforeninger
- Idrætsklubber
- Idrætsforeninger
- Roklubber
- Sejlklubber
- Sommerhusforeninger
- Vandværker
- Varmeværker
- nye foreningstyper vil løbende blive tilføjet.
Fra standard skabelonerne bliver indsat individuelle overskrifter på de enkelte kolonner i medlemslisten.
Administrator har mulighed for at ændre overskrifterne, tilføje ikke aktiverede datafelter, deaktivere andre samt tildele rettigheder til bestyrelsesmedlemmer, almindelige medlemmer og evt. ikke medlemmer til hver enkelt datafelt. For bestyrelsesmedlemmer kan tillige indsættes skriveret til de enkelte felter.
I medlemslisten findes funktionen "Min liste", hvor man kan afkrydse de felter der ønskes medtaget/udeladt i bestemt liste. Dette kunne være en afkrydsningsliste til fremmøde på generalforsamlingen, en liste over medlemmer med bådblads, eller liste over medlemmer der ønsker at deltage i Sct. Hans festen - mulighederne er mangfoldige.
Funktion for label-udskrift samt printvenlige udskrifter vil blive tilføjet.
Prisen for medlemsservicen er kr. 100 pr. kvartal
med tillæg af 1 kr. pr. registreret medlem.
Et biprodukt af medlemslisten er en oversigt over kontaktpersoner (d.v.s. bestyrelsen), som fremgår ved afmærkning af disse medlemmer.
Link til Medlemslisten og Bestyrelseslisten kan
oprettes fra egen hjemmeside.
Mere om medlemslisten
på dette link.
Medlemssystemet kan håndtere Idrætsforeninger med flere afdelinger med egne bestyrelser og kontingentfastsættelser - men med fælles medlemmer som deltager i en eller flere sportsaktiviteter.
Dette er en komplet TotalPBS service, hvor samtlige fakturerings- og betalingstransaktioner udveksles mellem Foreningscentralen og PBS.
Dette uanset om medlemmet er bosiddende i udlandet, der er tale en rykker med kort tidsfrist, der skal opkræves et indmeldelsesgebyr eller sendes en regning for deltagelse i et idrætsstævne.
Der indgår 3 skærmbilleder i Total-PBS delen, nemlig
- Opkrævningsterminer, der kun er tilgængelig for administrator
- Takstbladet, hvor hele indholdet er tilgængelig for administrator og delvist for medlemmer
- Betalingsoversigten, som kun er tilgængelig for administrator og bestyrelsesmedlemmer
Under Terminer registreres de faste opkrævningsterminer, og det er her man kan markere, hvilke dele foreningen ønsker Foreningscentralen skal tage sig af. Måske foreningen selv ønsker at stå for 2. rykker og selv ønsker at styre indbetalingerne.
I Taktsbladet registeres takster, kontingenter,
gebyrer samt eventuelle supplerende afgifter. Sidstnævnte kunne være en
tilslutningsafgift eller en flytteopgørelse.
Endvidere er det i takstbladet der foretages tilknytninger til medlemslistens
betalingsfelter. Dette kunne være til en bestemt medlemstype eller
medlemmer med en flyttemarkering.
Det er derfor muligt at foretage opsætning af takster
til stort set alle behov.
Et mix af afgifter med og uden moms er også muligt.
Specielt for boligforeninger er det muligt at indføje en takst på de samlede fællesomkostninger, som ønskes fordelt på samtlige medlemmer, evt. i forhold til m2-størrelse på lejlighederne.
Specielt for vand- og varmeværker er der mulighed for opkrævning af aconto rater på skønnet vandforbrug samt udfakturering af en årsopgørelse med fradrag af sidste periodes acontoindbetalinger samtidig med opkrævning af en ny aconto rate.
Endvidere kan individuelt markeres om de enkelte afgifter ønskes specificeret på PBS-regningerne, og om et kontingent ønskes periodiseret i forhold til ind- og udmeldelsesdato.
TotalPBS servicen koster kr. 100 pr. kvartal med tillæg af et beløb pr. faktureret afgift, som er 50 øre for foreninger der selv gennemfører en udfakturering/betaling og 1 kr. for foreninger der har ønsket Foreningscentralen skal udføre denne opgave. Startgebyret pr. fakturering er 25 kr. for "gør det selv" og 50 kr. i servicebureau-modellen.
Håndtering af betalinger på det udfakturerede er inkluderet i servicebureau-pakken uden separat beregning.
For at anvende "gør-det selv-modellen" kræves eget SE/CVR nummer samt at foreningen har oprettet eget PBS-nummer. Opkrævningsdata sendes til administrator pr. email, som så via PBS-Mailbox el. lign. sender disse videre til PBS. Når administrator modtager betalingstransaktioner fra PBS, kan betalingsoversigten på internettet ajourføres direkte fra PBS-Mailbox i betalingsoversigten.
I "servicebureau-modellen" sender Foreningscentralen transaktionerne til PBS, modtager betalingsdata og ajourfører betalingsoversigten løbende. Foreningen modtager løbende pr. email fakturerings- og betalingsoversigt til orientering - og regnskabet. Se mere om dette emne under hjælp, samt få en opskrift på hvorledes foreningen kan tilsluttes denne service uden SE/CVR eller PBS-nummer.
Det kan være en smagssag om man bør vælge "gør-det-selv" eller "servicebureau" modellen, men som tidligere nævnt er en kombination også en mulighed.
Link til Takstbladet kan oprettes fra egen
hjemmeside.
Mere om takstbladet,
terminer og
betalinger på
dette link.
Denne service er nok mest rettet mod vand- og varmeværker, men også boligforeninger vil med fordel kunne anvende denne målerservicen, som består af 2 dele
- skema for selvaflæsning integreret med www.dkvand.dk og www.dkvarme.dk, hvor forbrugerne kan indberette målerstand ved selvbetjening. Det vil være muligt at oplyse sidste 3 år forbrug pr. ejendom/måler, samt foretage udvidet validering af målerstand holdt op mod seneste års forbrug.
- et målerkartotek indeholdende data om hver enkelt måler, herunder målerstand ved udskiftning og måleraflæsning ved fraflytning, hvorfra kan udskrives selvaflæsningskort, måleraflæsningslister, målerkontrollister m.m., og selvfølgelig en funktion for årsafslutning samt beregning af skønnet årsforbrug til anvendelse for beregning af det nye års aconto rater.
Prisen for denne service er ligeledes 100 kr. pr.
kvartal med tillæg af 50
øre pr. registreret måler.
Hertil kommer ydelser fra dkVand på omkring 1 kr. pr. internet aflæsning.
Udskrift af selvaflæsningskort, måleraflæsningslister
m.fl. er gratis.
Ved "udskrivning" af elektroniske
selvaflæsningskort til forbrugere med registrerede email
adresser, beregnes dog et transmissionstillæg på 1,50 kr. pr. stk.
Specialopsætning af selvaflæsningskort med Porto Betalt kan opsættes
individuelt.
Link til Måleraflæsningsskema kan oprettes fra
egen hjemmeside.
Mere om måleraflæsning
på dette link.
En Web-version af det populære WinRegn
Finans er nu tilgængelig for ibrugtagning fra regnskabsåret
2005.
Programmet kan besigtiges fra "Regnskab" under Demo
Foreningen og Demo Vandværket, hvoraf
sidstnævnte har konti for momsafregning i kontoplanen.
Regnskabsdata fra eksisterende versioner af WinRegn
Finans konverteres uden beregning til det nye .Net finanssystem.
Prisen er kr. 250 pr. kvartal når regnskabsprogrammet anskaffes sammmen
med et medlemssystem fra Foreningscentralen.
Hvis en forening alene ønsker at anvende den nye
finansservice (uden at anskaffe medlemsdelen) er prisen kr. 300 pr.
kvartal.
Sidstnævnte prissætning tilgodeser mindre virksomheder, som med fordel vil
kunne anvende programmet til finansbogføring.
Hvis en flerstrenget idrætsforening anskaffer programmet til mere end een
afdeling, er prisen kr. 200 pr. kvartal pr. afdeling. Alle nævnte priser er
excl. moms.
Det er muligt for Revisor online at korrigere bogføringer, kontoplan m.v., såfremt administrator giver sin tilladelse hertil.
Programmet opstiller et fuldt færdigt årsregnskab - lige til at vedlægge indkaldelsen til generalforsamlingen.
Tilmelding til finansservice kan foretages af
administrator fra Funktioner/Tilmeldinger nederst i hovedmenuen - og du kan
starte finansbogføring efter en ud/indlogning.
Send venligst en besked til webmaster,
hvis du ønsker PC-versionen i stedet for Web-versionen. Se den efterfølgende
PC-version:
Hvis du har det bedst ved at have dine finansdata på din egen PC, kan vi alternativt tilbyde finanssystemet WinRegn Finans fra Winko Software.
Dette program indeholder standard kontoplaner for
- en grundejerforening
- en idrætsforening
- et vandværk, og
- en mindre virksomhed
Programmet er meget brugervenligt, og kan ligesom
Web-versionen betjenes af en kassererer uden særlig indsigt i
finansbogføring.
Resultatopgørelse og balance med budgettal kan udskrives år-til-dato
umiddelbart før et bestyrelsesmøde.
Programmet opstiller et årregnskab i kladdeform (resultat og balance)
Finanssystemet kan erhverves
for 1.500 kr som en engangsomkostning.
Opdaterings- og telefonsupport abbonnement kan tilvælges for kr. 250 årligt.
Hvis foreningen har tilmeldt sig Foreningscentralens
Medlemsservice, kan Finanssystemet alternativt anskaffes i
abonnement for 100 kr. pr. kvartal omfattende igangsætnings- og
telefonsupport.
Du kan downloade en demo version (uden
udløbsdato) af WinRegn Finans
version 4.0 her.
Det er ikke muligt at foretage årsafslutning eller redigere i kontoplanen i
demo-versionen.
Efter installationen kan standard kontoplan vælges fra menupunktet Bogføring/Ny
kontoplan i WinRegn Finans.
Det anbefales at studere den lille Bogføringsvejledning før
programmet tages i anvendelse.
Ved oprettelsen registreres foreningen som tilmeldt
medlemsservicen på prøve i 3 måneder.
Dette skulle give tid til at oprette medlemmerne og afprøve denne service.
Hvis TotalPBS Services tages i brug i prøveperioden,
betrages prøvetiden som afsluttet.
For større foreninger herunder vandværker, kan Foreningscentralen tilbyde at
lægge medlemsdata på nettet (mod et passende vederlag), hvis disse sendes til
Webmaster i et Excel regneark, en kommasepareret fil el.lign.
Ca. 14 dage før udløb af prøveperioden, modtager
administrator en email indeholdende en anmodning om tilmelding. Hvis
tilmeldingen ikke returneres inden prøveperiodens udløb, betragtes foreningen
som afmeldt og de registrerede data slettes.
Ved tilmelding af den første service hos
Foreningscentralen, vil på første faktura være en anmodning om
PBS-tilmelding for fremtidige betalinger. Hvis foreningen ikke tilmelder
sig PBS-betalingsservice, vil blive pålagt et administrationsgebyr på 50
kr. pr. efterfølgende faktura.
Ved afmelding af en service,
stopper den pågældende service med øjeblikkelig virkning, men medlemsdata
bliver liggende til det pågældende kvartals udløb, og kan således genaktiveres
ved ny tilmelding.
Udfakturerede kvartalsafgifter refunderes ikke.
Alle nævnte priser er excl. moms.
Foreningscentralens priser er tillæg til PBS's priser. Se
prisliste fra NETS betalingsservice.
Winko Software er webmaster for
www.foreningscentralen.dk og kan kontaktes for alle spørgsmål
vedrørende foreningscentralens services (d.v.s. også salg/tilmeldinger m.v.)
Kontakt for spørgsmål (helst pr. email) til:
Winko Software
Østrøjel 5
2670 Greve
tlf.: 43902812
Email: webmaster@winko.dk